- All
- SEOreview accountinstellingen
- SEOreview pakketten
- Tools binnen SEOreview
- Vragen over uw SEOreview abonnement
- Vragen over zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Een landingspagina is een pagina welke in veel gevallen niet in de navigatie van uw webshop of website voorkomt, maar wel op uw domein staat. Deze pagina’s zijn veelal geschreven met als doel om voor zoektermen die niet in de navigatie (kunnen) voorkomen ook een positie in de organische zoekresultaten te veroveren. Vaak zijn dit longtail zoektermen en zoektermen welke een alternatief zijn voor huidige categoriebenamingen, zoals meervoudsvormen. Met behulp van de tool Landingspagina Overzicht onder SEO Analyse kunt u uw pagina’s optimaliseren.
Wilt u meer weten over landingspagina’s of wilt u het schrijven van landingspagina’s uitbesteden? Neem dan contact op met SEO on Demand via 010 795 5671.
De navigatie van uw webshop is erg belangrijk. Het gaat hier met name om de categoriebenamingen. Dit kan namelijk invloed hebben op uw URL-structuur. Een vloeiende URL-structuur (dus geen rare tekens, cijfers of dubbele termen) kan een positieve invloed hebben op uw organische resultaten. Uiteraard is dit slechts een onderdeel van SEO.
Wilt u graag advies over uw navigatie? Neem dan contact op met de SEO on Demand helpdesk via 010 795 5671.
Een SEO-vriendelijke tekst bestaat uit meerdere factoren. Deze factoren kunt u terugvinden onder SEO Analyse > Landingspagina SEO. Hier krijgt u een score voor de pagina’s die u heeft ingesteld. We adviseren wel om voldoende content te hebben. Dat betekent voldoende woorden (ongeveer 300). Ook is goed gebruik van de header-tags aan te raden, evenals interne linkbuilding. Het gebruik van afbeeldingen met geoptimaliseerde alt-tags en anchorteksten kan ook helpen.
Wilt u advies op het gebied van SEO copywriting? Bel de SEO on Demand helpdesk op 010 795 5671
Duplicate content is een term die problemen aangeeft met dubbele inhoudt op uw domein. Denk hierbij aan twee of meer pagina’s met dezelfde paginatitel, meta description of teksten. Google houdt niet van duplicate content en vraagt om unieke content. Daarom wordt geadviseerd om zeker geen teksten van uw concurrenten een op een over te nemen. Investeer zelf tijd in het schrijven van unieke, goed leesbare teksten voor uw categorieën, producten of diensten.
Heeft u vragen over duplicate content of SEO copywriting? Neem dan contact op met SEO on Demand via 010 795 5671.
Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis voor een goede vindbaarheid in de organische zoekresultaten. Met een zoekwoordenonderzoek krijgt u inzicht in het zoekgedrag van uw doelgroep. Dit kan u helpen bij het inrichten van uw website of webshop. De gevonden zoektermen kunt u gebruiken voor de optimalisatie van categorieën, productpagina’s, landingspagina’s en tags. Ook kunt u met een zoekwoordenonderzoek ideeën opdoen voor interessante blogartikelen. Met behulp van de tool Trefwoorden Onderzoek kunt u een zoekwoordenonderzoek uitvoeren.
Heeft u hulp nodig bij het zoekwoordenonderzoek of besteedt u een zoekwoordenonderzoek liever uit? Neem dan contact op met de SEO on Demand helpdesk via 010 795 5671
Linkbuilding is nog steeds een van de belangrijkste factoren voor een goede vindbaarheid in de organische zoekresultaten. De hoeveelheid verwijzingen en de kwaliteit van deze verwijzingen bepalen voor een groot deel de autoriteit van uw website in de ogen van zoekmachines. Een verbeterde autoriteit zorgt voor betere kansen op goede posities in de zoekresultaten. Er zijn veel verschillende manieren om linkbuilding uit te voeren. De tools onder Link Building kunnen u helpen.
Heeft u vragen over linkbuilding of besteedt u linkbuilding liever uit? Neem dan contact op met de SEO on Demand helpdesk op 010 795 5671
U kunt gebruikers toevoegen aan uw project. Zo kunt u uw project delen met uw collega’s of andere belanghebbenden. U kunt gebruikers toevoegen door rechtsboven op het icoontje met de twee poppetjes te klikken (‘Gebruikers’). Klik op Gebruiker toevoegen en vul hier het e-mailadres in van de gebruiker die u wilt toevoegen. U kunt ook een wachtwoord invoeren en een mail met de inloggegevens versturen naar de nieuwe gebruiker. Het is belangrijk om de nieuwe gebruiker ook nog toe te voegen aan uw project. Wanneer u dit niet doet zal de nieuwe gebruiker niet kunnen inloggen in SEOreview.
Heeft u hulp nodig? U kunt bellen naar 010 795 5671 of mailen naar [email protected].
De Web Buzz Monitor helpt u met het vinden van interessante conversaties en discussies op fora en blogs waar uw zoektermen worden genoemd, zodat u daar direct op in kunt haken. Om de tool in te richten, gaat u naar Web Buzz monitoren (onder Sociale Waarden) > Instellingen. Hier kunt u alle relevante zoektermen invoeren. Probeer niet te breed te denken om te voorkomen dat u oninteressante suggesties krijgt. Bijvoorbeeld: selecteer ‘dagje uit nederland’ in plaats van ‘dagje uit’ wanneer u niet geïnteresseerd bent in Belgische resultaten. Wanneer u op Opslaan klikt zal de tool Google doorspitten op zoek naar blogs en fora waar de ingevoerde zoektermen worden genoemd. U zult versteld staan van vele interessante mogelijkheden om nieuwe backlinks te verkrijgen, uw naamsbekendheid te vergroten en om nieuwe klanten binnen te halen.
Wanneer u aan de slag gaat met linkbuilding dan is het vaak slim om uw concurrenten eerst goed te analyseren. Hoe zit hun backlinkprofiel in elkaar? Maken zij gebruik van social media, blogartikelen, startpagina’s? Waar staan deze concurrenten allemaal vermeld? Met de tool Concurrenten Backlink Spion kunt u dit allemaal inzien. Voor maximaal vier concurrenten wordt er een overzicht gegenereerd van alle pagina’s waarop deze concurrenten te vinden zijn. U ziet ook in een oogopslag waar uw concurrenten wél staan en u niet. Dat zijn interessante kansen! Het is met deze tool ook mogelijk om de resultaten de exporteren. Dit kan soms handiger werken. Door de gegevens te analyseren kunt u de kansen toetsen op haalbaarheid en relevantie en op deze manier prioriteiten stellen binnen uw linkbuildingwerkzaamheden.
Heeft u hulp nodig bij linkbuilding of wilt u linkbuilding liever uitbesteden? Bel dan de SEO helpdesk! SEO on Demand is te bereiken op 010 795 5671
Ziet u toxic verwijzingen in het rapport, check dan eerst of deze verwijzingen wel écht vanaf spamwebsites komen. Soms komt het voor dat een verwijzing als toxic wordt aangemerkt, terwijl het een verwijzing is van een kwalitatief goede website. In dat geval is er gewoon sprake van een verwijzing vanaf een pagina met veel andere links. U kunt dan eventueel de webmaster benaderen met de vraag of het aantal links per pagina kan worden verspreid, zodat het niet zo druk met verwijzingen is op één dezelfde pagina. Wanneer een link inderdaad echt toxic is, dan kunt u deze direct rapporteren aan Google zodat deze wordt genegeerd door de zoekmachines wanneer uw backlinkprofiel wordt geanalyseerd. Om links te rapporteren gaat u naar Backlink Kwaliteit Check > Giftige links. Selecteer de giftige links en klik op ‘Rapporteer de geselecteerde links naar Google’ bovenaan. Volg de instructies en sluit de schadelijke links direct uit.
Het is met SEOreview mogelijk om een sitemap op te sturen naar Google en Bing. Indien u nog geen XML sitemap heeft, kunt u deze met SEOreview ook genereren. Waarom is het hebben van een XML sitemap en het verzenden van deze sitemap naar zoekmachines belangrijk? Wanneer u uw sitemap deelt met zoekmachines helpt u deze zoekmachines om al uw pagina’s te vinden en – nog belangrijker – te indexeren. Een sitemap helpt de zoekmachinecrawlers. Uw sitemap wordt verstuurd naar het Google Search Console en eventueel de Bing Webmaster Tools.
Meerdere zoekmachines, waaronder Google, hechten veel waarde aan mobielvriendelijke websites en webshops. Er komt momenteel steeds meer verkeer vanaf mobiele apparatuur (mobiele telefoons en tablets). Het is daarom belangrijk om deze mobiele bezoekers de best mogelijke gebruikerservaring te bieden. Daarom is het belangrijk om een mobiele versie van uw website of webshop te tonen op mobiele apparatuur. Dit kan met een mobiel subdomein (m.uwsite.nl) of door uw huidige website of webshop responsive te maken. Responsive houdt in dat uw website of webshop zich schaalt aan het formaat van het scherm van het mobiele apparaat. Google zelf geeft bij mobiele zoekopdrachten de voorkeur aan mobielvriendelijke sites. Deze worden aangeduid met een label. Of uw website of webshop mobielvriendelijk is kunt u zien in SEOreview onder SEO Analyse > Mobiele Optimalisatie. Deze tool geeft tevens tips om uw website nog beter te optimaliseren voor mobiele apparatuur!
In SEOreview vindt u onder de SEO Analyse tool ook ‘Pagina Snelheid’. Hierbij analyseert SEOreview de snelheid van het domein. Een snelle website of webshop is belangrijk. Het is niet alleen belangrijk voor de gebruikerservaring, want ook Google kan snelle sites waarderen. Het is daarom aan te raden om ook uw sitesnelheid te analyseren en waar mogelijk te verbeteren. Zo biedt u niet alleen uw bezoekers een gebruiksvriendelijke website, maar maakt u uw website ook SEO-vriendelijker.
Binnen de SEO Analyse tool vindt u ook hulpmiddelen om uw landingspagina’s te analyseren en te optimaliseren. Wanneer u naar Landingspagina Overzicht gaat, kunt u via de instellingen (rechtsboven) landingspagina’s toevoegen. Voeg hier de afzonderlijke pagina’s in die u wilt analyseren. U kunt maximaal 50.000 landingspagina’s toevoegen. Het is belangrijk om na te denken voor welke zoekterm de desbetreffende pagina geoptimaliseerd moet worden. Dit heeft u wellicht met het zoekwoordenonderzoek al kunnen vinden. Deze zoekterm(en) voegt u toe aan de landingspagina. Wanneer u geen zoekterm(en) koppelt aan een landingspagina kan SEOreview niet bepalen of de landingspagina goed genoeg is geoptimaliseerd voor deze zoekterm(en).
Wilt u hulp bij het optimaliseren van uw landingspagina’s? Of wilt u SEO copywriting uitbesteden? Neem dan contact op met SEO on Demand via 010 795 5671
Het On-Site Problemen Overzicht laat u alles weten met betrekking tot on-site SEO. De tool scant alle pagina’s op onder andere titels, omschrijvingen en inhoud. Zo weet u direct of er ergens sprake is van duplicate content, of u ergens te lange paginatitels heeft of dat u ergens misschien een meta description bent vergeten. U ziet ook direct of u goed gebruik heeft gemaakt van de H1, of er een sitemap is en of er sprake is van onjuiste redirects.
Wilt u naar aanleiding van de resultaten in het On-Site Problemen Overzicht meer weten? Neem dan contact op met SEO on Demand, de eerste en enige SEO helpdesk. U kunt bellen naar 033 760 01 10.
KEI staat voor ‘Keyword Effectiveness Index’. De formule geeft een idee hoe effectief een specifiek zoekwoord kan zijn wanneer deze wordt gebruikt om een pagina te optimaliseren. De formule voor KEI is:
GS staat hier voor het aantal globale maandelijkse zoekvolume en BC staat voor ‘Bid Competition’ -ofwel concurrentie- binnen Google AdWords. Hoe hoger de KEI ratio is, hoe populairder het zoekwoord is (veel zoekvolume) en hoe lager de concurrentie is (minder bieders in AdWords). Zoektermen met een hogere KEI zijn interessant om te gebruiken voor SEO, tenzij deze zoektermen niet relevant genoeg zijn en/of ook niet zullen converteren.
De KEI wordt als volgende beoordeeld:
fair: 0 – 4.99
moderate: 5 – 9.99
good: 10 -19.99
excellent: 20+
De basis van al uw SEO werkzaamheden is een zoekwoordenonderzoek. Met dit onderzoek brengt u het zoekgedrag van uw doelgroep in kaart. Zo weet u precies voor welke woorden u gevonden moet worden en waarvoor u dus uw categorieën, producten of diensten moet optimaliseren. Het is immers zonde om voor de verkeerde zoektermen te optimaliseren. Hoe u zelf een product of dienst noemt kan soms afwijken van hoe uw doelgroep hiernaar zoekt. Ook zit er vaak verschil in zoekvolume voor zoektermen in het enkelvoud of in het meervoud. Onder de tool Trefwoorden Onderzoek vindt u alles wat u nodig heeft om dit zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Via Krijg Suggesties kunt u zoektermen vinden die interessant kunnen zijn. U kunt zelf een aantal suggesties intypen en u ziet direct hoeveel zoekvolume deze termen hebben, maar ook welke zoektermen nog meer interessant kunnen zijn. Onderzoek zo het zoekgedrag voor uw aanbod aan diensten of producten.
Heeft u nodig bij het Trefwoordenonderzoek? Bel dan SEO on Demand op 010 795 5671